Istraživanje potvrdilo: Medijski prostor BiH etnički podijeljen

Predizborna kampanja za opće izbore 2010. godine u Bosni i Hercegovini još je jednom pokazala podijeljenost javnog i medijskog prostora prema teritorijalnom i etničkom načelu, pokazalo je istraživanja Medija plan institut iz Sarajeva.

Prema tom istraživanju “Kako su mediji pratili izbornu kampanju”, koje je danas predstavljeno u Sarajevu, najviše prostora u tisku dobila je Hrvatska demokratska zajednica, o kojoj su objavljena 284 članka, najviše u “Večernjem lisu” i “Dnevnom listu”.

Na drugom mjestu, sa 244 objavljena teksta, je Savez nezavisnih socijaldemokrata zahvaljujući “Glasu Srpske” i “Nezavisnim novinama”.

Među političarima, političar bez premca je Milorad Dodik s 204 pojavljivanja u novinama, i to samo kao entitetski premijer. Na drugom mjestu je Haris Silajdžić sa 136.

Dodika je bilo na svim stranama i u novinama iz Republike Srpske i iz Federacije BiH, a prednjačili su “Glas Srpske” i “Oslobođenje”, ali s različitim novinarskim uklonom izvještavanja.

“Glas Srpske” u 50 posto slučajeva ima pozitivan odnos prema Dodiku i niti jednom negativan, a “Oslobođenje” u 47 posto slučajeva imalo negativan odnos prema Dodiku i niti jednom pozitivan.

Najviše kritizirana ličnost bio je Silajdžić koji je imao više od 70 posto negativnog uklona u “Glasu Srpske”, “Nezavisnim novinama” i “Dnevnom avazu”, od čega u prve dvije novine zbog zalaganja za ukidanje Republike Srpske i individualizma u radu Predsjedništva BiH, a u “Dnevnom avazu” zbog činjenice da je protukandidat Fahrudinu Radončiću, pa se njegovo ime vezalo za lošu državnu politiku, kriminal i korupciju.

Na meti kritike bio je i Željko Komšić, posebno u “Dnevnom listu” i “Glasu Srpske” , dok je “Večernji list”, koji je protežirao HDZ BiH, o njemu neutralno izvještavao.

Uvjerljivo najveći broj tekstova o političkim strankama – 430,objavio je “Glas Srpske”, a najmanje – 192 “Euro blic”.

Relativno nov fenomen je pristajanje medija na izravno stavljanje u funkciju određenih političkih subjekata, priopćeno je na današnjoj prezentaciji rezultata istraživanja “Izbori 2010. u BiH: Kako su mediji pratili izbornu kampanju”.

Istraživanje, provedeno od 3. rujna do 3. listopada, obuhvatilo je tri javna servisa – RTRS, BHT i FTV, te dnevne novine “Dnevni avaz”, “Oslobođenje”, “Dnevni list”, “Večernji list BiH”, “Nezavisne novine”, Glas Srpske” i “Euro blic”. U obje vrste medija osnovni subjekti posmatranja bili su političke stranke i kandidati koji obavljaju državne ili neke druge javne funkcije.

Monitoring je potvrdio uvjerenje analitičara u nezavisnim profesionalnim krugovima, kao i među čitateljima i gledateljima da gotovo svi mediji u uređivačkoj politici imaju više ili manje vidljivu naklonost prema određenoj političkoj opciji, a neki i prema konkretnoj stranci.

Čak i prvi letimičan pogled na sadržaj i naslovne stranice navedenih medija mogao je prosječnom građaninu dati informaciju o tome kojoj je opciji bio naklonjen koji dnevni list.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*