Na Federalnoj televiziji samo sedam posto ‘hrvatskih’ vijesti

Na međunarodnom znanstvenom skupu “Hrvati u BiH danas” održanom u Banja Luci od 4. do 6. ožujka 2011., mr. sc. Drago Martinović iz Širokog Brijega predstavio je zanimljiv znanstveni rad pod nazivom “Federalna televizija-zrcalo bosanskohercegovačke stvarnosti”.

Magistar Martinović tvrdi kako je kvalitativnom i kvantitativnom analizom sadržaja Dnevnika 2 Federalne televizije dokazao da se Federalna televizija nalazi u rukama političke grupacije potpisnica platforme za formiranje vlasti na razini Federacije Bosne i Hercegovine, na čelu sa SDP-om BiH.

Sadržaj Dnevnika 2 analiziran je u vremenu od 28. siječnja do 3. veljače 2011.
U promatranom razdoblju vijesti iz županija s većinskim hrvatskim stanovništvom bilo je osam, odnosno svega oko sedam posto od ukupno objavljenih vijesti.

Tri su se odnosile na formiranje vlasti u županijama, jedna na katastrofalno stanje u kojoj se nalazi županija (ŽZH), jedna na posjet turskog Ministra vanjskih poslova Bosni i Hercegovini i tri su se odnosile na imenovanje Vilima Primorca na mjesto predsjednika Uprave HT Mostar, dok istovremeno najveći broj vijesti dolazi iz Sarajeva.

Kvalitativnom analizom Dnevnika 2 utvrđeno je da je broj vijesti u kojima se pojavljuju ili spominju predstavnici stranaka potpisnika platforme o formiranju vlasti u Federaciji Bosne i Hercegovine (SDP BiH i supotpisnici platforme) s kategorijom pristupom afirmativno i vrlo afirmativno 17, a da u isto vrijeme niti jedna vijest u kojima se pojavljuju ili spominju predstavnici hrvatskih stranaka HDZ BiH i HDZ 1990 nije afirmativna ili vrlo afirmativna.

U radu je navedeno nekoliko primjera u kojima se mišljenja i stajališta voditelja odnosno urednika Dnevnika 2 nameću gledateljima.

U zaključnim razmatranjima između ostalog autor je naveo da je s obzirom na veliki raskorak između zakonskog okvira s jedne i prakse s druge strane (sastav uposlenih, jezična i kulturna zastupljenost triju konstitutivnih naroda…) nužno pristupiti novom modelu Javnog RTV servisa Bosne i Hercegovine koji će biti primjenjiv u praksi, modelu s tri javna radiotelevizijska servisa sa sjedištima u Banja Luci, Sarajevu i Mostaru.

Najbliži model koji bi u praksi bio primjenjiv je belgijski model, odnosno konsocijacijski odvojeni model s tri potpuno odvojena i nezavisna javna radiotelevizijska servisa, bošnjačkim, srpskim i hrvatskim javnim radiotelevizijskim servisom.

“Ono što je već duže vrijeme svima koji prate Dnevnik 2 Federalne televizije jasno ja sam to dokazao znanstvenim pristupom, odnosno analizom sadržaja središnje informativne emisije Dnevnika 2, a to je da je Federalna televizija u rukama jedne političke grupacije na čelu sa SDP-om BiH. Nadam se da će ovaj moj rad potaknuti moje kolege znanstvenike na još poneko istraživanje, odnosno analizu sadržaja ostalih informativnih i političkih emisija Federalne televizije, a koji će siguran sam potvrditi hipotezu ovoga rada. Prije svega tu mislim na politički magazin “60 minuta” u kojem se veliki prostor daje promociji jedne političke stranke, a posredstvom urednika ove emisije govorom mržnje i klevete pripadnike pojedinih konstitutivnih naroda u Bosni i Hercegovini predstavlja se kao fašiste, kriminalce ili nešto slično”, izjavio je mr. sc. Drago Martinović. [bitno.ba]

1 Comment

Odgovori na Herceg Bosna Otkaži odgovor

Your email address will not be published.


*