Vlajkijeva tvrdnja o “islamizaciji Sarajeva” izazvala polemike

Nekoliko sarajevskih intelektualaca reagiralo je na tvrdnje potpredsjednika Republikse Srpske (RS) Emila Vlajkija, koji je za banjolučke medije iznio tvrdnje o navodnoj islamizaciji Sarajeva. “Belaj nastaje kada se islamska religija nastoji nametnuti nama koji toj civilizaciji ne pripadamo”, ustvrdio je Vlajki, navodeći da današnje Sarajevo ne sliči onom prijeratnom te da je u njemu prisutna “agresivna islamizacija”.

– Moramo se rastajati jer Hrvati ne mogu dopustiti da potpadnu pod duhovno tutorstvo jedne njima strane civilizacije i moraju odmah poduzeti (izvan)institucionalne mjere kako bi ostali svoji na svome, kazao je kontroverzni potpredsjednik manjeg bh. entiteta.

Kako prenosi “Dnevni avaz”, ovakve poruke izazvale su reakcije akademske zajednice u BiH, pa tako predsjednik Asocijacije nezavisnih intelektualaca “Krug 99” prof. dr. Sulejman Redžić cijeni da su ovakvi istupi i atmosfera u RS “dobar indikator da tamo stanje nije stabilno”.

– Kroz takve oblike zastrašivanja nastoje se minimizirati i ugušiti stvarna osjećanja u RS, gdje je sve više nezadovoljnih građana – kaže prof. Redžić.

On podcrtava da Sarajevo jeste multietnički grad i da je njegova multikulturalnost zadržana usprkos brutalnoj agresiji koja je trajala 1.425 dana, a da nitko nije bacio ni kamen na bilo koju svetinju drugog naroda. Prof. Redžić uvjeren je da, usprkos svim pokušajima, nacionalisti neće moći pocijepati BiH.

– U BiH muslimani žive oko 600 godina i nikada nisu nanijeli nikakvu štetu bilo katoličkom, pravoslavnom ili bilo kojem drugom religijskom krugu, nego su upravo doprinijeli kulturološkoj unikatnosti ovog prostora – zaključuje prof. Redžić.

Predsjednik Vijeća Kongresa bošnjačkih intelektualaca prof. dr. Nedžad Mulabegović tvrdnje koje stižu iz RS vidi kao kontinuitet antibosanske i antidržavne politike.

– Kada se pojave određene situacije kao ova trenutna u kojoj skoro pa pola godine nakon izbora nisu definirane i ustrojene institucije parlamentarne i izvršne vlasti, onda se ponovo aktualizira stara ideologija koja je nacionalistička. Radikalni islam nije nikada bio, niti jeste, niti će ikada biti prisutan na prostorima BiH, unutar bošnjačkog nacionalnog korpusa. Argumentacija o islamizaciji Sarajeva je apsurdna i paradoksalna i to je zamjena teza – poručuje prof. Mulabegović.

On je kategoričan da Sarajevo nije očišćeno ni od pripadnika pravoslavne ni katoličke religije na grub i surov način, nego je rezultanta dešavanja od 1992. do 1995. godine, te da je najveći broj Srba Sarajevo napustio svojevoljno, a slično je bilo i s Hrvatima u vrijeme politike Franje Tuđmana.

Prof. dr. Nijaz Duraković u izjavi za “Dnevni avaz” ističe da Emila Vlajkija poznaje još iz predratnih dana, kada su zajedno jeli kruh na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu. Tu je Vlajki bio profesor na žurnalistici, a prof. Durakoviću je vrlo čudno otkuda je uopće Vlajki došao u Sarajevo. No, i tada su, sjeća se prof. Duraković, Vlajkijevi tekstovi bili smušeni i polupismeni, a znanstveni dignitet upitan.

– Znam samo da je on glavom bez obzira 1992. godine pobjegao preko Pala u Beograd. Odgovorno tvrdim da je tada pobjegao u ukradenom “golfu” Crvenog križa i zbog toga dugo poslije rata nije smio ni doći u Sarajevo. Predlažem Crvenom križu da tuži Vlajkija za tu krađu. On je u Beogradu bio najgori sluga četnika i Miloševićeve politike, pa su ga na kraju i oni odbacili kao iscijeđen limun. Nakon raznih smucanja u Banju Luku ulazi kao veliki Hrvat, što je najveća smijurija.

Pouzdano znam da se, kada je došao na fakultet, predstavljao kao Židov. Tijekom rata bio je najveći Srbin, a kasnije, kada je trebalo biti Hrvat, onda je opet Hrvat, što je čista manipulacija Dodikove politike. On je samo jedan mali slugan i drugo ne zna ni biti i on je zadnji čovjek koji može držati lekcije o bilo čemu. Čovjek, jednostavno, nema riječi za njegovu podlosti, prevrtljivost, gadost i intelektualni smrad. Vlajkijeva tvrdnja o tome da je Sarajevo 95 posto islamsko je ogromna i besprimjerna laž, ali i to govori o njegovoj ljigavosti, a on tako djeluje i pojavno i ne treba mu ni davati previše značaja – kaže profesor Duraković.

6 Comments

  1. Dase nezaboravi. Danacnje Sarajevo slici na Muslimansku mahalu. Poznajem ljude koi su zivjeli u Sarajevu i koi sda gledaju na Sarajevo. Tuse vodi cista islamizacija. Katolici i Pravoslvci oni su ponizeni na svakom koraku. Paljakaju se crkve, rusase nadgrobni spomenici. Nedozvoljava se grdnj krscanski crkava. Sagraditi kotolicku crkvu treba cekat godinama za dozvolu. Toje slika Muslimanske Bosni i Muslimanskog Sarajeva. Ista politika keda je silom nametnut islam. Hrvati i Srbi koi vjeruju u suzivot sa Muslimanima oni se jako varaju, povjst nam kovori drugu sliku.

  2. Ima grešaka i politike HDZ na prostorima koje Hrvati drže većinski i nedozvoljavaju povratak Bošnjaka naprimjer Stolac.Hrvati u Sarajevu nemogu do posla radi politike u Sarajevu.Srbi koji su ostali u Sarajevu nose stanje gore zbog rata i ubijanja njihovi sunarodnika sa brda oko grada.

  3. Narodu kome prjeti biolosko unistenje i nametanje politika jacega. Sveki pojedinac koi ima suoscaj sa napacenom narodom on se netreba odbacit.

Odgovori na Bogumil Otkaži odgovor

Your email address will not be published.


*